lördag 7 juli 2012

The hunger games

Under en tid nu, har jag läst The hunger games, Catching fire och Mockingjay. Och jag måste säga att jag rekommenderar alla tre starkt! Författaren, Suzanne Collins, skriver så otroligt bra. Böckerna är skrivna i "jag" form och "nutid", vilket jag vanligtvis inte brukar gilla, men det är verkligen ibland de bästa böckerna jag  har läst.
Så jag säger som Filippa Bark:
-Om du inte har läst den, så läs den, och helst imorgon.




Jag fick alla böcker i en bok, av min syster, när jag fyllde år, så den där boken har fått hänga med till många olika ställen, till exempel:
Skolan
Skogen
Statoil:
Biblioteket
I bilen
Mitt rum
Min trädgård:

På bussen
Och lite andra ställen ;)

Jag kan säga att om jag inte lovat att låna ut boken till Ellen, så hade jag lätt läs den igen på en gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar