onsdag 26 oktober 2011

Chichewa! :)

Godmorgon!
I måndags var det FN-dagen! Då hade alla vi åttor på skolan solidaritetsdag!
På morgonen var jag hos tandläkaren inne i jönköping, så vad de gjorde då har jag ingen aning om ;)
Men lite innan lunch hann jag vara med en stund på en klass tävling. Vid halv 11 gick jag, Karin, Eira och Jesper till matsalen och sjöng ;) Vi sjöng mellan 10.30 och 12.00 :)

Efter lunch gick hela klassen runt i Habo och samlade in pantburkar och flaskor :)
Vi fick ihop 3000 kr sammanlagt! Och det ska vi skänka till chichewa, ett gatubancenter i Tanzania <3

Idag är det onsdag, och egentligen borde jag vara på väg till skolan nu... men det är jag inte ;)
Nej, för våra lärare tyckte att vi var så duktiga i måndags, så vi fick sovmorgon till 9.10 :) Men det hjälper inte mig så mycket... Jag var uppe vid 5.30 och pluggade xD Vi har nämligen spanska prov idag ;)

Efter skolan idag är det dans med A-MIX och showdance! Awesome :D

Kram :)
-

1 kommentar: